Lakáshitel igénylés egyik legfontosabb lépése a legelején a bank, vagy hitelintézet és a megfelelő lakáshitel konstrukció kiválasztása. Ez általában a leghosszabb folyamat, mivel akár évtizedekre is lekötelezzük magunkat így nem mindegy, hogy melyik pénzintézetnél, és a konstrukción belül milyen kamatokat és törlesztő részletet fizetünk évtizedekig.
Nehéz a választás, hiszen a gazdasági környezet sosem stabil, de ha lakásra van szükségünk, akkor nyilván fel kell vennünk a lakáshitelt hozzá egy idő után. A következő lépés a bank kiválasztása után, hogy időpontot kérjünk, és mindent megbeszéljünk: többek között, hogy milyen dokumentumokra és papírokra van szükség, és mik a további folyamatok. A következő lépésként a földhivataltól és NAV-tól bekérjük az igazolásokat, kérünk jövedelemigazolást a munkahelyünkről, és bevisszük ezeket a fiókba.
A fiók utána felküldi a társosztályoknak, akik kiküldik az ingatlan értékbecslő, hogy elemezze a jelzálognak szánt ingatlan értékét. Majd ez után ő az erről szóló riportot leadja a banknak. Ott készül egy kalkuláció, mely nagyjából meg fog felelni a végleges hitelszerződésben található értékeknek. Ebben benne van hitel összege, a lakáshitel futamideje hónapokban megadva, és a törlesztő részlet nagysága is, valamint, hogy hány hónapos a lakáshitel kamatperiódusa.
A lakáshitel igénylés következő lépése, hogy a bank kiküldi az ügyfélnek a lakáshitel szerződést vagy emailben, vagy behívják, hogy nézze át. Ha minden rendben van, akkor meg kell beszélni egy időpontot arra, hogy az összes a lakáshitelben szereplő fél megjelenjen a közjegyző előtt, és aláírják a lakáshitel szerződést, és a jelzálog szerződést is.