A Széchenyi Kártyát a következő bankokban lehet igényelni: OTP Bank, MKB, Erste Bank, Sberbank, Unicredit Bank, Budapest Bank, K&H Bank, Raiffeisen Bank, DRB, Grántit Bank, és a Takarékszövetkezeti hálózatban.
Széchenyi Kártya igényléshez szükség van cégkivonatra, társasági szerződésre, vállalkozói igazolványra, bankszámlakivonatokra, főkönyvi kivonatokra, NAV nullás igazolásra, igénylőlap kitöltésre, adóbevallás, mérleg, valamint az igénylő, és a kezesek személyes okmányaira, és különböző igazolásokra.
A Széchenyi Kártya Program 2002-ben indult el, méghozzá azzal a céllal, hogy a magyarországi kis- és közepes méretű vállalkozásokat egy könnyen elérhető és kezelhető hitelkerettel segítsék, melyhez egy kártya is tartozik, még hozzá a Széchenyi Kártya. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége létrehozta a KAVOSZ-t a koordinációs feladatok ellátására, akik a hitelkonstrukciót végül kidolgozták. A Széchenyi Kártyával rendelkezők a megigényelt hitelkeretet használhatják fel, melynek van egy lejárata.
A lejárat előtt a bank kiértesíti az ügyfelet arról, hogy kéri-e a hosszabbítást, vagy sem, mert ha igen, akkor az ehhez szükséges dokumentumokkal a fiókba kell fáradnia, és meghosszabbítania a szerződését. Ha nem kér hosszabbítást, akkor viszont a bankkártyát le kell a fiókban személyesen adni, és a szerződést felbontani. A Széchenyi Kártya kamatozása is egyedi. Három havonta kell a kamatot megfizetni. Erre van egy határidő, amire minden naptári 3. hónapban oda kell figyelni. A kamat fizetése úgy történik, hogy a bank 3 havonta a hitelkerethez tartozó kamatot beterheli a Széchenyi Kártya számláján (mely a vállalkozás folyószámlájától egy különálló pénzforgalmi bankszámlaszám). Ezt az összeget kell a vállalkozás folyószámlájáról később, a kamatfizetési időszakban átutalni a Széchenyi Kártya számlára.